håll om mig

Min kärlek till denna låt är oändlig.
 
Vi kan inte blunda för det här
För det är sanningen vi hör
Vi har förlorat våran själ någonstans på färden
Tappat konceptet och fått fel bild av världen

mellandagsshopping

Idag har jag varit i stan och spanat in mellandagsrean. Uppgift nummer ett var att styla upp min käre broder eftersom han har växt galet mycket, och jag tycker vi lyckades ganska bra med 14 nya tröjor och fem par byxor. Hittade själv ett par blåa manchesterbyxor och äntligen en jeansskjorta i bra modell och bra pris. Monki levererar!
Dock var det ganska överambiöst att köra hel dag på stan första dagen efter åtta veckor på kryckor. Hade en krycka att stödja mig på men smärtan kom ikapp ändå. Det värker seriöst i varenda muskel :) YOLOOOO

the best of the best

Har lite tråkigt så tänkte dela med mig av mina favoritlåtar från varje Arctic Monkeys album. Detta band gör seriöst livet värt att leva.
 
Don't act like it's not happening
As if it's impolite
To go and mention your name
Instead you'll just do the same
As they all do, and hope for the best 
 
You're at a loss
Just because
It wasn't all that you thought it was 
 
All the pretty visitors came
and waved their arms
and cast the shadow of a snake pit on the wall 
 
Been watching all the neon blossom flickering
You look as if you've all forgotten where you've been
 
And I go crazy 'cause here isn't where I wanna be
And satisfaction feels like a distant memory
And I can't help myself,
All I wanna hear her say is "Are you mine?"
 

jul

Jag vill att julen ska vara magisk, precis som i Disney filmerna och reklamen på tv. Jag vill öppna paketen och känna mig innerligt tacksam över mina fina vänner och familjemedlemmar som lägger ner sin tid på att hitta något till just mig. Jag vill äta julbord, prata, skratta och bara känna hur otroligt härligt det är att bara få vara, hur bra vi faktiskt har det. Och fast jag mår som jag mår, fast det just nu är väldigt mörkt, så vill jag kunna känna den där lilla gnistan av ljus och hopp och tänka att kanske, så är det okej, kanske, kommer det ordna sig.
Men det gör jag inte och det gör hjärtskärnade ont.

stressad.se

Hejsan svejsan, världens mest stressade Klara här :)))
Har cirka fem presenter jag inte ens börjat på än och för er som inte vet är det ju liksom julafton imorgon. Inte gör jag det bästa av situationen heller, har kommit till det där stadiet när man har så mycket att göra att det slutar med att man inte gör någonting. Så nu sitter jag och bloggar samt tittar på The Vampire Diaries istället, himla bra serie det där.
Bjuder på mitt stressade julfejs.
 
mumintrollet själv ↑

bra dag

Idag har jag varit hos sjuktgymnasten och tränat, tittat på The Vampire Diaries, gjort klart och slagit in julklappar och tagit en snabb dusch. Och ikväll blir det filmkväll med Alva och Malin. Idag mina vänner, är en bra dag.

lucia

Hade glömt hur mysigt det faktiskt är med Lucia. Var på Willes luciatåg på skolan igår och attsinngen vad fina dom var. Gullpluttar. Vi hann precis åka hem innan Ivar kom och knackade på dörren. Är jag hemsk för att jag seriöst älskar när det stormar? Det är ju så fruktansvärt mysigt! Känner likadant när det åskar. Hela huset skakar och det mullrar och bara mmmm!
 
Förresten, så är det julkonstert i Undersåkerskyrka på söndag så kom och kolla då! Masa er upp ur sofforna för det blir ingen riktig jul för er som missar denna asfeta konsert. Ni väljer.

onödigt inlägg

Hejsan svejsan.
Sitter för tillfället på pappas kontor och har mig. Har inget roligt att förtälja för er egentligen men skriver detta otroligt onödiga inlägg ändå. Känner mig onödig, hejdå.

you'll find me in the studio and not in the kitchen

Mitt feministiska hjärta brinner av lycka över Lily Allen och denna underbart vågade låt.